Ga naar hoofdinhoud

Voor een tas doe ik de was

Toen we begin van dit jaar onze nieuwe actie bedachten hadden we niet kunnen bedenken dat het ook werkelijk aan zou slaan.

Inmiddels weten we dat het werkt van bijvoorbeeld Kym en Caroline van modezaak Van Eck En Rigters Mode. Zij hebben het vrolijk oranje gekleurde spaarpotje op hun toonbank staan en zijn zeer enthousiast over de actie. De klanten vragen zijn belangstellend over De Hond Kan De Was Doen, en Kym en Caroline vinden het fijn om de informatie hierover te kunnen geven.

Maar ook Tim Breeschoten van Kaashuis Dorestad gaat ook in 2017 nog vrolijk door met de actie.

‘Het werkt ook erg goed’, zei Tim. ‘Dus dan is het ook leuk om te doen’.

Per 1-1- 2016 moesten winkeliers verplicht geld vragen voor een plastic tasje en dat vinden ze best lastig tegenover hun klanten.

Met onze actie ‘voor een tas doe ik de was’, wordt het een stuk makkelijker omdat de winkelier nu vraagt om te steunen voor het goede doel. De klanten doen vaak meer in het spaarpotje dan nodig.

Daarbij is het ook nog een win-win actie voor ons allen:

Voordeel winkelier: 1. De vraag om geld voor plastic tasje is door goede doel eenvoudiger 2. De winkelier telt het contante geld, stopt het vervolgens in de kassa en hoeft minder “contant geld te kopen” in de vorm van rolletjes bij de bank (zijn best duur) 3. De winkelier boekt het bedrag over naar de ANBI stichting De Hond Kan De Was Doen en heeft een mooie aftrekpost voor de fiscus!

Voordeel klant: Het geven van een klein bedrag voor het plastic tasje levert een prettig gevoel op, je doet iets voor een goed doel. Je boodschappen neem je makkelijk meer naar huis. Het tasje zal volgende keer weer gebruikt worden, er is immers voor betaald!

Voordeel stichting De Hond Kan De Was Doen: onverwachts komen steeds weer hoge bedragen in de spaarpot, tot nu leverde dat al bijna 500 euro op!

Heb je interesse als winkelier in deze actie?

Er is niet veel voor nodig, slechts een spaarpot met folders op de toonbank en de afspraak met de stichting over telling en storting en natuurlijk een gezellig praatje met de klant. “Doet u het geld maar in de spaarpot, zodat er meer hulphonden opgeleid kunnen worden”. Want voor een tas doet hij de was!

Mail naar: bestuur@dehondkandewasdoen.nl

Back To Top